Ντίνος Κατσουρίδης – Αντίο «μπακαλόγατε»

Τον Ντίνο Κατσουρίδη, τον άνθρωπο που υπηρέτησε πιστά επί δεκαετίες το ελληνικό σινεμά αποχαιρετούν οι άνθρωποι του κινηματογράφου. «Ο Ντίνος Κατσουρίδης υπήρξε ένας από τους πιο διακεκριμένους «εργάτες» του ελληνικού κινηματογράφου» ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος. Η πολιτική κηδεία του Ντ.Κατσουρίδη θα γίνει την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου στις 15:30 μ.μ. από το Α’ Νεκροταφείο της Αθήνας.

Ο Ντίνος Κατσουρίδης, γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1927. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 ήρθε στην Αθήνα για σπουδές στην Ιατρική σχολή, όμως βρέθηκε τελικά στη νεοϊδρυθείσα τότε Σχολή Σταυράκου, στο τμήμα σκηνοθετών.

Η πρώτη του επαγγελματική ενασχόληση με τον κινηματογράφο, ήταν ως βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία του Γρηγόρη Γρηγορίου, Πικρό Ψωμί, ενώ λίγο αργότερα εργάστηκε στον Σπέντζο, ως τεχνικός στο Αμάρτησα για το Παιδί μου.

Στη συνέχεια, για οκτώ σημαντικά χρόνια, βρέθηκε στη Φίνος Φιλμ, όπου ως οπερατέρ και φωτογράφος πλατό, δούλεψε σε 21 συνολικά ταινίες και συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου εκείνης της εποχής: Σακελλάριος, Αυλωνίτης, Λογοθετίδης, Σταυρίδης, Τζαβέλλας.

Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα έγινε με τη μεταφορά στον κινηματογράφο του θεατρικού έργου Είμαι Αθώος και ακολούθησε το Έγκλημα στα Παρασκήνια, μια ταινία στα πρότυπα του φιλμ νουάρ, η οποία διακρίθηκε.

Ακολούθησαν, με μεγάλη εμπορική επιτυχία, ο Κύριος Πτέραρχος, Οι αδίστακτοι και μια από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου, Της Κακομοίρας, ενώ παράλληλα ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ συνεργάστηκε με τους Γιώργο Τζαβέλλα, Αλέκο Σακελλάριο, Παντελή Βούλγαρη κ.α.

Πολύ σημαντική περίοδος της σταδιοδρομίας του αποτέλεσε η δωδεκαετία 1970-1982, οπότε σκηνοθέτησε τον Θανάση Βέγγο, σε εννέα συνεχόμενες ταινίες, μεταξύ των οποίων τα Ένας Βέγγος για Όλες τις Δουλειές, Ο Θανάσης στη Χώρα της Σφαλιάρας.

Τη διετία 1971-1972 γύρισαν τις ταινίες Θανάση Πάρε τ’ Όπλο σου και Τι Έκανες στον Πόλεμο Θανάση, οι οποίες αποτελούν ορόσημο για τον εγχώριο κινηματογράφο, τόσο για το καλλιτεχνικό, όσο και για το πολιτικό και κοινωνικό τους περιεχόμενο.

Τα τελευταία χρόνια, δεν σκηνοθετούσε πλέον ο ίδιος, αλλά συνέχισε να εργάζεται ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ, σε ταινίες όπως το Όλα Είναι Δρόμος και Ακροπόλ του Παντελή Βούλγαρη, Γυναικείες Συνωμοσίες του Βασίλη Βαφέα.

This entry was posted in Είδαμε κι ακούσαμε. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s