Το Άστρο της Βηθλεέμ και ο »Μάγος»του Κέπλερ‏ | του ElriCk

astro ths Bh8leem Ένα από τα πιο μεγάλα μυστήρια που συνδέονται με την γιορτή των Χριστουγέννων είναι το κοσμικό φαινόμενο που επικράτησε να αποκαλείται »Άστρο της Βηθλεέμ».Παράλληλα με το θεολογικό ενδιαφέρον,τις μεταφυσικές ερμηνείες για την έλευση ενός Μεσσία παρατηρείται έντονη επιστημονική δραστηριότητα και απόπειρα περιγραφής του φαινομένου! Οι πρώτοι που ασχολήθηκαν επιστημονικά με το φαινόμενο του Άστρου δεν είναι άλλοι από εκείνους , που έμειναν γνωστοί από την χριστιανική παράδοση ως : οι τρεις μάγοι! Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Ματθαίου,οι μάγοι προέρχονταν »εξ ανατολών»,δηλαδή από περιοχές ανατολικά του ποταμού Ιορδάνη.Ο μάρτυρας και απολογητής Ιουστίνος (100-165μ.Χ) , στο έργο του:»Διάλογος προς Ιουδαίον Τρύφωνα» αναφέρει ως αραβική την καταγωγή των Μάγων.Ο Κόιντος Σεπτίμιος Τερτυλλιανός(165-240μ.Χ) γνωστός και ως πατέρας της Λατινόφωνης Εκκλησίας , υποστηρίζει επίσης την αραβική καταγωγή των Μάγων,στο αντιαιρετικό έργο του »Κατά Μαρκίωνος» . Ο Ωριγένης(185-251μ.Χ)και ο  Μέγας Αθανάσιος(295-373μ.Χ),εξέχουσες μορφές των πρωτοχριστιανικών ετών,θεωρούν ότι η καταγωγή των Μάγων είναι αιγυπτιακή! Εν τέλει,επικράτησε η αντίληψη περί περσική καταγωγής τους,άποψη του Ιωάννου του Χρυσόστομου!Ανεξάρτητα με τις χριστιανικές πεποιθήσεις περί μάγων,η ιδιότητα αυτών των ανθρώπων,ήταν πανεπιστήμονες: θεολόγοι, μαθηματικοί, αστρολόγοι-αστρονόμοι (η αστρονομία και η αστρολογία δε διαχωρίζονταν τότε και η αστρολογία δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή γελοία εφαρμογή της) της εποχής εκείνης…Μελετούσαν τα κοσμικά φαινόμενα και προσπαθούσαν να βρουν τον συνεκτικό κρίκο αυτών με τα τεκταινόμενα στη γη. Γνώστες των αρχαίων γραφών σχετικά με την έλευση ενός Μεσσία, επεσήμαναν το αστρονομικό φαινόμενο που σχετιζόταν με τη Γέννηση Του,και γι αυτό ήσαν οι πρώτοι που προσκύνησαν αυτόκλητοι το Θείο Βρέφος,λαμβάνοντας το κίνητρο από αυτά που γνώριζαν μέσω των επιστημών που ασκούσαν!Τι ήταν,όμως στην πραγματικότητα το Άστρο της Βηθλεέμ?

Η διεθνής βιβλιογραφία περιστρέφεται γύρω από τέσσερις βασικούς ερμηνευτικούς πυρήνες του φαινομένου.Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία το Άστρο ήταν:1)κομήτης 2)καινοφανής ή υπερκαινοφανής αστέρας 3)σύζευξη 2 ή 3 πλανητών 4)σύζευξη 7 πλανητών του ηλιακού συστήματος!Μία εκ των τεσσάρων εναλλακτικών ερμηνειών είναι η σωστή περιγραφή του φαινομένου της Βηθλεέμ.

Ο αστρονόμος Α.Στένζτελ υποστηρίζει σε αστρονομική μελέτη που κυκλοφορεί το 1913,οτι το Άστρο της Βηθλεέμ ήταν ένας κομήτης! Επηρεάστηκε σαφώς από την  εμφάνιση του κομήτη του Χάλευ το έτος 1910,γεγονός που πυροδότησε μια έξαρση καταστροφολογίας σχετικά με τον πλανήτη Γη! Την άποψη του συμμερίστηκαν ο Αμερικάνος αστρονόμος Ρ.Ρίτσαρντσον και ο Βρετανός Κ.Χάμφρεις, ότι δηλαδή το άστρο της Βηθλεέμ ήταν κομήτης.Ο Χάμφρεις μάλιστα,βασίστηκε ίσως αυθαίρετα,σε κάποιες αναφορές Κινέζων αστρονόμων-αστρολόγων,σχετικά με την εμφάνιση κομήτη στον κινέζικο ουρανό το έτος 5μ.Χ!Η αντίληψη περί κομήτη,έχει αντικρουσθεί από τους ειδικούς,καθώς ένας κομήτης δεν εμφανίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου στην πορεία να χαθεί και να εμφανιστεί εκ νέου!Ένας κομήτης διαγράφει μια πορεία και κατόπιν συνεχίζει την περιπλάνηση του στο διάστημα!Αυτό που προξενεί εντύπωση σχετικά με το άστρο της Βηθλεέμ, είναι ότι εμφανίστηκε, εξαφανίστηκε και εμφανίστηκε ξανά, δίνοντας στους Μάγους την ευκαιρία να προσανατολιστούν, σύμφωνα με την παράδοση,αλλά πιο εντυπωσιακή είναι η εξής περιγραφή:το Άστρο έλαμπε και κατά τη διάρκεια της ημέρας,μαζί με το φως του Ήλιου.

Ο αστρονόμος Βάλντερ Μάουντερ(1851-1928),πρεσβεύει πως το Άστρο ήταν καινοφανής αστέρας(nοva) ή υπερκαινοφανής αστέρας(supernova).Ως καινοφανείς αστέρες χαρακτηρίζονται τα αστέρια των οποίων η λαμπρότητα και η μάζα μεταβάλλονται απότομα,ενώ στους υπερκαινοφανείς αστέρες η μεταβολή λαμπρότητας και μάζας διεξάγεται πιό γοργά και πιό έντονα,συγκριτικά με τους καινοφανείς.Την παρούσα θεωρία, συμμερίζονται και οι αστρονόμοι Τζ.Μιουλέηνυ και Ντ.Κλαρκ το 1976 και οι Φ Στήβενσον και Τζ.Πάρκινσον εν έτει 1977!Οι τελευταίοι βασίζουν τις θεωρίες  τους στα Χρονικά της Σινίκης,μιας κινεζικής αναφοράς περί καινοφανούς αστέρα στον αστερισμό του Αιγόκερω που έλαβε χώρα το 5π.Χ και κατέγραφε την παρουσία άστρου στο στερέωμα που ήταν ορατό για 70 ημέρες,23 εκ των οποίων ήταν ορατό και κατά τη διάρκεια της ημέρας.Ωστόσο,η θεωρία περί καινοφανούς αστέρα αντικρούεται,καθώς οι Κινέζοι περιγράφουν ένα καινοφανή αστέρα του οποίου η εμφάνιση διήρκεσε 70 μόνον ημέρες,ενω ο αστέρας που καθοδήγησε τους Μάγους,επισημάνθηκε για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα!Ο Έλληνας αστρονόμος Δημ.Κωτσάκης αμφισβητεί την αξιοπιστία της κινεζικής καταγραφής του 5π.Χ,γιατί ο εν λόγω  καινοφανής αστέρας αναφέρεται μόνο στα »Χρονικά της Σινίκης»,χωρίς να έχει καταγραφεί  από αστρονόμους άλλων λαών της εποχής: Βαβυλώνιους Αιγύπτιους, Πέρσες, Έλληνες…Μήπως όμως,το Άστρο της Βηθλεέμ,ήταν υπερκαινοφανής και όχι καινοφανής αστέρας?Aν και τα χαρακτηριστικά του Άστρου συμπίπτουν τέλεια με τα χαρακτηριστικά ενός Υπερκαινοφανούς, αυτή η θεωρία έχει καταρρεύσει:τα υπολείμματα ενός Υπερκαινοφανούς παραμένουν στο χώρο έκρηξης ως νεφέλωμα για εκατοντάδες έτη! Γι αυτόν ακριβώς το λόγο,οι αστρονόμοι μπορούν να ανατρέξουν στο παρελθόν  υπολογίζοντας το χρόνο της αρχικής έκρηξης!Κατά την περίοδο της γέννησης του Ιησού,όμως,δεν υπάρχει καμία ιστορική ή αστρονομική αναφορά σε υπερκαινοφανή αστέρα.

‘Εν έτι 1604,ο Γερμανός αστρονόμος Γιόχαν Κέπλερ,υπολόγισε τριπλή σύνοδο των πλανητών Άρη,Δία και Κρόνου!Οι υπολογισμοί του Κέπλερ,επαληθεύτηκαν και στις 26 Σεπτεμβρίου του 1604,ο πλανήτης Άρης ήλθε σε σύζευξη με τον Κρόνο,ενώ στις 9 Οκτωβρίου του ίδιου χρόνου,με τον Δία!Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός εντυπωσιακού,οπτικά,τριγώνου φωτεινότητας,το οποίο ήταν ορατό στο δυτικό ορίζοντα κατά το λυκόφως και έδυε 5 ώρες μετά τη δύση του Ηλίου.Στις 10 Οκτωβρίου,την επόμενη ακριβώς ημέρα,ο Κέπλερ παρατήρησε και κατέγραψε την εμφάνιση ενός Καινοφανούς αστέρα στον αστερισμό του Οφιούχου,αντίστοιχης φωτεινότητας με αυτή του Δία και κοντά στους πλανήτες Δία και Άρη!Το αστέρι ονομάστηκε καινοφανής του Κέπλερ και σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα,ήταν κατ’ουσίαν υπερκαινοφανής! Χάρη στην καταγραφή αυτού του σπάνιου αστρονομικού φαινομένου,ο Κέπλερ αποπειράθηκε να αναζητήσει κάποια αντιστοιχία με το Άστρο της Βηθλεέμ,υποστηρίζοντας οτι το Άστρο ήταν μία τριπλή πλανητική σύνοδος συνοδευόμενη από παρουσία καινοφανούς αστέρα! Μελετώντας,κατέληξε στο εξής πόρισμα:το 7π.Χ,ο Δίας ήλθε σε πλανητική σύνοδο με τον Κρόνο,3 φορές μέσα στο ίδιο έτος.Τον επόμενο χρόνο,τους 2 προαναφερθέντες πλανήτες,προσέγγισε ο Άρης με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός φωτεινού τριγώνου.Ίσως,λοιπόν ο Ιησούς Χριστός,να γεννήθηκε ένα με δύο έτη μετά την σύνοδο Δία, Άρη και Κρόνου…Ακολουθώντας την ευαγγελική αναφορά του Ματθαίου περί φωτεινού αστεριού,ο Κέπλερ , επηρεαζόμενος από την εμφάνιση του υπερκαινοφανούς στον αστερισμό του Οφιούχου,στις 10 Οκτωβρίου του 1604,υπεστήριξε οτι το Άστρο της Βηθλεέμ ήταν καινοφανής,ο οποίος εκδηλώθηκε κατόπιν της συνόδου των πλανητών! Παρόλα αυτά παραμένει ανεξιχνίαστη η ευαγγελική αναφορά που περιγράφει πως το Άστρο στάθηκε  πάνω από τη φάτνη,υποδεικνύοντας στους Μάγους τον ακριβή τόπο της Γέννησης του Χριστού…Σίγουρα ένας καινοφανής ή υπερκαινοφανής αστέρας δε θα μπορούσε να έχει τέτοιες ιδιότητες.Ο ίδιος ο Κέπλερ γράφει:-»Μεγάλες πλανητικές σύνοδοι που λαμβάνουν χώρα στα κύρια σημεία του ζωδιακού κύκλου και ιδιαίτερα στα Ισημερινά σημεία Κριού και Ζυγού,υποδηλώνουν αλλαγή των πραγμάτων σε οικουμενική κλίμακα.Ένας κομητοειδής αστέρας που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους προαναγγέλλει τη γέννηση ενός Βασιλιά…Συνεπώς τι άλλο θα μπορούσαν να συμπεράνουν οι Χαλδαίοι (3 Μάγοι),βάσει της αστρονομικής τέχνης που κατείχαν,παρά ότι αναμενόταν ένα γεγονός υψίστης σημασίας; Δεν αμφιβάλλω ότι ο Θεός ήθελε να τροφοδοτήσει την καλή πίστη των Χαλδαίων: το Άστρο δεν ήταν συνηθισμένος κομήτης ή καινοφανής αστέρας,αφού εκινείτο με θαυμαστό τρόπο στα κατώτατα στρώματα της γήινης ατμόσφαιρας»…Ο Δημήτρης Κωτσάκης, Έλλην αστρονόμος, γράφει σχετικά με τα λόγια του Κέπλερ:-»Aν αποδεχτούμε την υπόθεση αυτή,τότε δεν υφίσταται τόπος περαιτέρω επιστημονικής διερευνήσεως και ερμηνείας…Το γεγονός ότι διατυπώνονται και άλλες απόψεις, και το θέμα διερευνάται αιώνες τώρα σοβαρώς, αποδεικνύει ότι υπάρχει δυνατότης και χώρος ελευθέρας συζητήσεως…Κι ως γνωστόν,η αναζήτησις της αλήθειας είναι θεόσδωτο δώρο,που οφείλει να διεξάγεται με διάθεσιν πραγματικής αναζητήσεως της και με αντικειμενικότητα από τον ελεύθερο άνθρωπο»….

Η άποψη του Κέπλερ,έγινε αποδεκτή,χωρίς τις μεταφυσικές προεκτάσεις της από τους μεγάλο ποσοστό αστρονόμων, όπως: Λ.Ίντελερ(1862), Χ.Κρίτσινγκερ, Ο.Γκέραρντ(1922), Λ.Λίμπχαρτ(1956) και Τζ.και Μ Σέιμουρ(1978). Οι Τζ. και Μ.Σέιμουρ, υπεστήριξαν ότι οι Μάγοι εντυπωσιάστηκαν καταρχάς από το την τριπλή σύνοδο Δία, Άρη και Κρόνου το 7π.Χ. Κατόπιν, ξεκίνησαν για τη Βηθλεέμ άμα τη εμφανίσει του καινοφανούς αστέρος στον αστερισμό του Αιγόκερω το 5π.Χ και έφθασαν στην Ιερουσαλήμ τον Απρίλιο του 4π.Χ. όταν το αστέρι διαφαινόταν ευδιάκριτα στον Αστερισμό του Αετού.

Το ενδιαφέρον αυτό θέμα,μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδη!Υπό συνθήκες κινηματογράφου και με ένα εκπληκτικό οπτικοακουστικό θέαμα,αναβιώνει το φαινόμενο του Άστρου της Βηθλέεμ και το Πνεύμα των Χριστουγέννων,από τις 22 Δεκεμβρίου του 2012 έως τις 6 Ιανουαρίου 2013.

 Το Ευγενίδειο Ίδρυμα βρίσκεται στην Αθήνα, Λεωφ.Συγγρού 387,Παλαιό Φάληρο,ΤΚ:17564  Τηλέφωνο Επικοινωνίας:210-9469600 Fax:210-9417372,ενώ στο διαδίκτυο:www.eugenfound.edu.gr

Advertisements

About ElriCk

Elrick is described as follows:It is the colour of a bleached skull, his flesh; and the long hair which flows below his shoulders is milk-white. From the tapering, beautiful head stare two slanting eyes, crimson and moody, and from the loose sleeves of his yellow gown emerge two slender hands, also the colour of bone.[2] Elric was the last emperor of the stagnating island civilization of Melniboné. Physically weak and frail, the albino Elric must take drugs—later retconned to mean special herbs—in order to maintain his health. In addition to herb lore, his character becomes an accomplished sorcerer and summoner, able to summon powerful, supernatural allies by dint of his royal Melnibonéan bloodline. Unlike most others of his race, Elric possesses something of a conscience; he sees the decadence of his culture, and worries about the rise of the Young Kingdoms, populated by humans (as Melniboneans do not consider themselves such) and the threat they pose to his empire. Because of his introspective self-loathing of Melnibonéan traditions, his subjects find him odd and unfathomable, and his cousin Yyrkoon (next in the line of succession, as Elric has no heirs) interprets his behavior as weakness and plots Elric's death. As emperor of Melniboné, Elric wears the Ring of Kings, also called the Ring of Actorios, and is able to call for aid upon the traditional patron of the Melniboné emperors, Arioch, a Lord of Chaos and Duke of Hell. From the first story onwards, Elric is shown using ancient pacts and agreements with not only Arioch but various other beings—some gods, some demons—to assist him in accomplishing his tasks.
This entry was posted in Τα δικά μας κείμενα. and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Το Άστρο της Βηθλεέμ και ο »Μάγος»του Κέπλερ‏ | του ElriCk

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s