Διωκόμενοι καλλιτέχνες του κόσμου, ενωθείτε!

30b

Τριήμερη καλλιτεχνική πλατφόρμα συνάντησης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Ιμπραχίμ, κλασικός κιθαρίστας που συμμετείχε σε εθνικές χορωδίες της χώρας του, του Ιράκ, και σήμερα διαμένει στον Ελαιώνα, ζωγραφίζει συνεχώς και μόνο βουνά. Όταν τον ρώτησαν γιατί, είπε ότι είναι τα βουνά που συνάντησε στον δρόμο της φυγής από τη χώρα του περπατώντας πενήντα δύο ώρες έως ότου φτάσει στην Τουρκία μαζί με άλλους. Οι περισσότεροι από αυτούς που έφτασαν ήταν με κομμένα δάχτυλα από τα κρυοπαγήματα.

Ο Σαλαχεντίν, Κούρδος εικαστικός από το Αφγανιστάν, που επίσης βρίσκεται στον Ελαιώνα, έχει ζωγραφίσει όλη την ιστορία του τόπου του σε έναν τεράστιο εξαιρετικό πίνακα. Και οι δύο καλλιτέχνες θα βρεθούν μαζί με πολλούς ακόμα που προέρχονται από πληγείσες από τον πόλεμο περιοχές του κόσμου, αλλά και από αλλού, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από αύριο έως και την Κυριακή.

Εκεί, από τις 3 το μεσημέρι έως τις 7 το βράδυ, θα παρουσιαστεί η πρώτη μορφή μιας κοινής πλατφόρμας δημιουργικής συνάντησης και συνύπαρξης καλλιτεχνών που είναι κυρίως θύματα πολέμου και διωκόμενοι άλλων χωρών, και οι οποίοι θα συναντηθούν με Έλληνες ομότεχνούς τους σε μια προσπάθεια χαρτογράφησης, καταγραφής και ανταλλαγής εμπειριών. “Πρόκειται για καλλιτέχνες κυρίως από το Ιράν, το Αφγανιστάν και τη Συρία. Συμμετέχουν επίσης εθελοντές καλλιτέχνες από την Αργεντινή, την Ισπανία και τη Βρετανία” εξηγεί ο εικαστικός Αντώνης Βολανάκης που μαζί με την ηθοποιό Ραφίκα Σαουίς είναι οι εμπνευστές της ιδέας και οι οργανωτές της υλοποίησής της.

Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η δημιουργία ενός κοινού δικτύου ανταλλαγής πληροφοριών, μέσα από μια συνάντηση που φέρει τον τίτλο «Ραντεβού στα τυφλά» και περιλαμβάνει από τον κάθε καλλιτέχνη ξεχωριστά ένα μικρό δείγμα της δουλειάς του, από εικαστικές συνθέσεις, τραγούδια, μουσικές, θέατρο, χορό, γραφή, φωτογραφία κ.ά. Αρκετοί από τους καλλιτέχνες θα είναι παρόντες το τριήμερο, ενώ οι περισσότεροι θα παρουσιαστούν μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος. “Η πρώτη αυτή επαφή θα έχει τον στόχο της αναγνώρισης μεταξύ των καλλιτεχνών και της ανταλλαγής των εργαλείων που ο καθένας φέρει, εξηγεί η Ραφίκα Σαουίς.

Η πλατφόρμα έχει ως κεντρομόλο δύναμη την ανταλλαγή ιστοριών και δεξιοτήτων και την ενοποίηση αυτών με μια τρίτη, φυγόκεντρο: αυτήν της Ιστορίας της προσφυγιάς των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία. Αυτός θα είναι ο πυλώνας και ο καθρέπτης αντανάκλασης και μεταβίβασης για τις ιστορίες εκτοπισμού και βίαιης απομάκρυνσης πληθυσμών.

Και οι δύο καλλιτέχνες εδώ και μια διετία δουλεύουν μαζί με ομάδες σε χώρους υποδοχής αλλά και αλλού, μέσα από προγράμματα, συναντήσεις, μικρές παρουσιάσεις, γνωριμίες και προσωπικές ιστορίες, συζητήσεις για αντικείμενα έρευνας και κοινές θεματικές που καταλήγουν σε μια διακαλλιτεχνική συνύπαρξη.

Η ιδέα βασίζεται στη σειρά “Blind Day”, που εδώ και χρόνια εφαρμόζει και δουλεύει ο Αντώνης Βολανάκης με ομάδες πληθυσμών και κατηγορίες επαγγελματιών, όπως για παράδειγμα συναντήσεις συγγραφέων και εικαστικών και συνδυασμό των τεχνών τους.

Η δράση, που στοχεύει στη διεκδίκηση δικαιωμάτων για τους ξένους καλλιτέχνες, ενίσχυση της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας τους, θα είναι ανοιχτή και τις τρεις ημέρες στο κοινό.

avgi.gr

Advertisements
This entry was posted in Αταξινόμητα, Είδαμε κι ακούσαμε, Τζάμπα πράγματα στη Πόλη.. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s